10,5 m ! Tak tyle wynosi rekordowy promień zawracania w Nowej Klasie S
Bardziej poręczna i dynamiczna dzięki skrętnym tylnym kołom
Dzięki sterowaniu tylną osią (wyposażenie opcjonalne) nowa Klasa S jest równie łatwa w prowadzeniu jak kompaktowy samochód miejski. Kąt skrętu tylnej osi wynosi do dziesięciu stopni. Promień skrętu Klasy S jest zmniejszony nawet o dwa metry dzięki sterowaniu tylną osią.
Współdziałanie układu kierowniczego przedniej i tylnej osi zostało zaprojektowane w taki sposób, aby uzyskać zwinną reakcję przy niewielkim wysiłku kierowniczym na drogach miejskich i wiejskich, ale jednocześnie bardzo wysoką stabilność. Wyraża się to na przykład małymi kątami znoszenia bocznego i wysokim tłumieniem odchylenia. Przy dużych prędkościach nacisk kładzie się bardziej na stabilność bez poświęcania precyzji i szybkości reakcji. Tę wartość dodaną uzyskuje się dzięki zintegrowanemu sterowaniu kierownicą i hamulcami (ESP®), co znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Klienci mogą wybierać między dwoma wariantami opcjonalnego skrętu tylnej osi: 4,5 ° i 10 ° skrętnej osi tylnej. W wariancie 10 ° rozmiar koła jest ograniczony do maksymalnie 255/40 R 20, co umożliwia większy kąt koła.