Loader

Nowa Klasa S (W223) to najlepszy samochód cyfrowy

Wszystkie szczegóły i informacje dotyczące nowego My MBUX dla nowej Klasy S (W223) i wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością

Poniższe zdjęcie jest wyraźnie oświetlone i ładnie pokazuje strukturę nowego wnętrza Klasy S (W223). Za cyfrowym 12-calowym zestawem wskaźników (opcjonalnie z technologią 3D) znajduje się duże pudełko na projektor z 1,3 milionami luster dla wyświetlacza HUD z rozszerzoną rzeczywistością. Ponadto istnieją płaskie, kwadratowe dysze wentylacyjne, w tym nowy prawie kwadratowy 12,8-calowy wyświetlacz multimedialny, który spoczywa na płaskiej, głębokiej oprawie z delikatnym światłem otoczenia.

W ostatnich latach żadna inna innowacja nie uprościła działania Mercedes-Benz tak radykalnie jak MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W nowej Klasie S wprowadzono drugą generację tego możliwego do nauczenia się systemu, wprowadzoną na rynek w 2018 roku. Wnętrze staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ sprzęt i oprogramowanie zrobiły duży skok: na maksymalnie pięciu dużych ekranach, niektóre z technologią OLED, wspaniałe widoki ułatwiają sterowanie funkcjami pojazdu i komfortu. W MBUX nacisk kładziony jest na ludzi. Możliwości personalizacji i intuicyjnej obsługi stały się znacznie szersze. Dotyczy to tyłu, ale także kierowcy: na przykład nowy ekran sterownika 3D umożliwia postrzeganie sceny przestrzennej za naciśnięciem przycisku. Rzeczywisty efekt głębi osiąga się bez konieczności noszenia specjalnych okularów 3D. Jak już wiadomo z innych serii, istnieją różne konstrukcje cyfrowego zestawu wskaźników.

Cyfrowy zestaw wskaźników klasy S o wyjątkowej konstrukcji

Asystent głosowy „Hej Mercedes” jest jeszcze bardziej zdolny do dialogu. W ten sposób niektóre działania można również uruchomić bez terminu aktywacji „Hej, Mercedes”. Obejmuje to odbieranie połączenia telefonicznego lub wyświetlanie mapy nawigacyjnej. „Hej Mercedes” wyjaśnia teraz także, gdzie znajduje się apteczka lub jak podłączyć smartfon przez Bluetooth.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

 

Oprócz klasycznego wprowadzania kodu PIN nowa procedura uwierzytelniania zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Rozpoznawanie odcisków palców, twarzy i mowy jest połączone. Umożliwia to również wywołanie indywidualnych ustawień i zabezpieczenie cyfrowych procesów płatności z wnętrza pojazdu.

Tym, co wyróżnia MBUX, jest przede wszystkim połączenie go w sieć z wieloma różnymi systemami pojazdów i danymi czujników. Funkcja ostrzegania o wyjściu z Klasy S wykorzystuje teraz kamery do wykrycia, że ​​ktoś chce opuścić pojazd. Jeśli inny użytkownik drogi zbliży się w martwym polu, aktywne oświetlenie otoczenia jest włączone do ostrzeżenia o zjeździe i miga na czerwono. Asystent wewnętrzny MBUX sprawdza, czy fotelik dziecięcy na siedzeniu pasażera jest zapięty. Uwagę zwraca również kierowca. Kierowca jest ostrzegany przez ATTENTION ASSIST, jeśli występują oznaki drzemki.

Nową Klasę S można doświadczyć niemal wszystkimi zmysłami – widząc, czując i słysząc – a jednocześnie oferuje wiele innowacji, na przykład w zakresie wsparcia, ochrony i interakcji.

Najważniejsze innowacje w szczegółach: Wyświetlacz Head-up rzeczywistości rozszerzonej(AR-HUD): Na życzenie dostępne są dwa różne wyświetlacze Head-Up (HUD), w tym innowacyjna wersja ze szczególnie dużym obrazem. Kąt otwarcia wyświetlacza wynosi 10 ° w poziomie i 5 ° w pionie, obraz jest praktycznie w odległości 10 metrów. Ten obszar wyświetlania odpowiada monitorowi o przekątnej 77 cali. Na interfejsie AR-HUD znajduje się wiele treści rzeczywistości rozszerzonej dla systemów wspomagania kierowcy i informacji nawigacyjnych. Dla kierowcy łączą się z otoczeniem przed pojazdem, co może przyczynić się do dalszego zmniejszenia rozproszenia. Zespół obrazowania (DMD, Digital Mirror Device z Texas Instruments) składa się z matrycy o wysokiej rozdzielczości wynoszącej 1,3 miliona pojedynczych luster i wysoce wydajnego źródła światła. Ta technologia jest znana z projektorów w kinie.

Wyświetlacz sterownika 3D:Wrażenie przestrzennej głębi powstaje, gdy oczy obserwatora mogą postrzegać perspektywicznie różne widoki reprezentacji obiektów na wyświetlaczu. W nowatorskim wyświetlaczu autostereoskopowym osiąga się to dzięki sprytnemu połączeniu konwencjonalnego wyświetlacza LCD ze specjalną strukturą pikseli i sterowaną maską z paskiem LCD. Tak zwana maska ​​barierowa znajduje się kilka milimetrów od wyświetlacza LCD. Jest tak precyzyjnie dostosowany do pozycji głowy obserwatora, że ​​jego lewe i prawe oczy widzą różne piksele wyświetlacza LCD. To tworzy pożądaną głębokość przestrzenną. System kamery stereo jest zintegrowany z wyświetlaczem. To przejmuje dokładne określenie pozycji oka obserwatora. Dzięki metodom dostosowywania odległości opracowanym przez Mercedes-Benz i konstrukcji systemu o bardzo niskim opóźnieniu, kierowca cieszy się niezakłóconym dużym zakresem ruchu. Wyświetlacz na wyświetlaczu kierowcy jest stale dostosowywany.

 

Źródło: jesmb.de

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij